I Dogtrekking FRIKAJ 2013 - zawody biegowe z własnym psem

W niedzielę 7 kwietnia, w Limanowej odbędą się zawody biegowe z własnym psem czyli I Dogtrekking FRIKAJ 2013. Organizatorem zawodów jest Stowarzyszenie FRIKAJ.pl przy współudziale Urzędu Miasta Limanowa.

Cel zawodów:
  • Popularyzacja turystyki w towarzystwie psa.
  • Promowanie regionu
  • Wyłonienie najlepszych zawodników w Dogtrekkingu.
  • Propagowanie zdrowego trybu życia, aktywnego wypoczynku i rekreacji.
Nazwa imprezy: I Dogtrekking FRIKAJ 2013 Termin: 07.04.2013 – Limanowa, dolna stacja wyciągu Limanowa-Ski Program zawodów: 4.00 – otwarcie biura zawodów i depozytu, odprawa zawodników 5.30 – zamknięcie biura zawodów 6.15 – start zawodników w kategorii HARD 6.30 – otwarcie biura zawodów i depozytu (dla zawodników krótszych dystansów) 9.00 – zamknięcie biura zawodów 10.00 – start zawodników kategorii MEDIUM 12.00 – start zawodników w kategorii FITNESS 18.15 – zamknięcie linii mety 19.00 – rozdanie i konkurs nagród 20.00 – wspólna impreza na dolnej stacji wyciągu Limanowa Ski przy kiełbasie i piwie dla chętnych

Warunki uczestnictwa: I Dogtrekking FRIKAJ 2013 to międzynarodowa impreza turystyczno-sportowa. Uczestnikiem będzie osoba, która spełni następujące warunki:
  • wypełni formularz rejestracyjny na stronie internetowej www.frikaj.pl lub zgłosi się osobiście w biurze zawodów
  • Dokona opłaty startowej (preferowane opłaty poprzez przelew na wskazane konto lub gotówką w biurze zawodów), zwolnieni z opłaty są wolontariusze biegnący z psami ze schronisk (dopuszczone za zgodą weterynarza prowadzącego), wolontariusze ze schronisk biegnący ze swoimi psami ponoszą połowę opłaty
Wypełniając kartę zgłoszeniową (w formie elektronicznej lub pisemnej) uczestnik akceptuje poniższą klauzulę: Organizator, wszystkie osoby z nim współpracujące, a także osoby związane z przeprowadzeniem i organizacją wyścigu nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po wyścigu. Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wszystkie szkody. Przyjmują do wiadomości, że należy przestrzegać zaleceń służb porządkowych oraz warunków regulaminu. Zgadzam się z warunkami uczestnictwa i zgłaszam swoje uczestnictwo w ww. zawodach. W przypadku startu młodzieży poniżej 18 lat wymagana jest zgoda rodzica lub opiekuna prawnego, poprzez złożenie podpisu. Zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z moją osobą, a także wyniki z moimi danymi osobowymi mogą być wykorzystane przez prasę radio i telewizję swoim podpisem zapewniam, że zapoznałem się z wszystkimi warunkami regulaminu zawodów i wypełniłem formularz zgłoszeniowy zgodnie z prawdą oraz kompletnie. Prawo do startu w dogtrekkingu mają osoby, które ukończyły 18 lat, w przedziale wieku 16-18 lat za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, poniżej 16 lat pod stałą opieką rodziców lub opiekunów prawnych startujących w imprezie. Na dystansie HARD nie mogą startować osoby poniżej 15 roku życia. W przypadku nie zastosowania się do powyższej reguły zawodnik / zawodniczka zostanie zdyskwalifikowany/a. Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku zawodników niepełnoletnich na odpowiedzialność rodziców lub prawnych opiekunów). Psy: Do udziału w Dogtrekkingu dopuszcza się wszystkie psy bez względu na wielkość, rasę lub jej brak. Dopuszcza się start jednego zawodnika z maksymalnie dwoma psami. Minimalny wiek uprawniający psa do startu to 1 rok, maksymalny wiek uprawniający do startu to 9 lat. Jeżeli pies jest młodszy lub starszy może brać udział w dogtrekkingu po okazaniu przed startem przez jego właściciela pisemnego zaświadczenia od lekarza weterynarii o braku przeciwwskazań do startu na określonym dystansie. Waga plecaka dla psa nie może przekraczać 1/3 masy ciała psa Zabrania się startu suk w ciąży oraz do 6 tyg. po porodzie Wszystkie psy biorące udział w dogtrekkingu muszą posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu przeciw wściekliźnie. Psy pochodzące ze schronisk muszą posiadać zaświadczenie od weterynarza o dopuszczeniu do startu. Przez cały czas trwania zawodów tj. od przybycia zawodnika na miejsce, aż po wyjazd, zawodnik ma zakaz puszczania psa luzem. Podczas zawodów zabronione jest zmuszanie psa do marszu oraz jakiekolwiek działanie powodujące ból lub stres u zwierzęcia. Każdy zawodnik odpowiada za zachowanie swojego psa oraz ewentualne szkody przez niego wyrządzone. W przypadku braku możliwości kontynuowania marszu przez psa zawodnik ma obowiązek zejść z trasy i niezwłocznie poinformować o tym organizatora. Wyposażenie: Każdy zawodnik ma obowiązek zabrać ze sobą na trasę:
  • mapę (otrzymaną od organizatora lub własną jeśli organizator poinformuje o tym wcześniej)
  • miskę,
  • wodę dla psa w ilości min. 1 litr.
  • plaster z opatrunkiem – minimum 3 szt.
  • but dla psa
  • naładowany telefon komórkowy
  • bandaż elastyczny lub półelastyczny, minimum 7 cm szeroki x 300 cm długi
  • bandaż dziany minimum 7 cm szeroki x 300 cm długi
Zawodnik pokonuje trasę prowadząc psa na smyczy (preferowana smycz z amortyzatorem). Linka powinna być zaczepiona do pasa biodrowego. Dopuszcza się trzymanie smyczy w ręce oraz używanie smyczy automatycznej przez osoby pełnoletnie. Psa prowadzimy w szelkach (dopuszcza się wszystkie typy) lub w obroży. W przypadku obroży pies nie może ciągnąć właściciela (smycz musi wisieć luźno). Zabrania się startu psa w kagańcu, kolczatce lub obroży zaciskowej. Zawodnik obowiązkowo zdaje sędziemu lub jego asystentowi mapę oraz kartę zawodnika od razu po przekroczeniu linii mety. Wyposażenie zawodników może być sprawdzane przez sędziego przed startem. Opłaty startowe: Wolontariusze pracujący na rzecz TOZ lub schroniska dla zwierząt, biegnący z dopuszczonymi przez weterynarza psami ze schroniska, są zwolnieni z opłaty startowej. Wolontariusze pracujący na rzecz TOZ lub schroniska dla zwierząt, biegnący z własnymi psami, płacą połowę opłaty startowej. Wolonatriusze muszą potwierdzić swój wolontariat poprzez zaświadczenie z TOZ/Schroniska. TRASA FITNESS 10km: – 15zł opłata do 01.03.2013 – 20zł opłata od 02.03.2013 do 31.03.2013 – 25zł opłata od 01.04.2013 do 06.04.2013 – 35zł opłata w dniu zawodów lub w biurze zawodów TRASA MEDIUM 25km: – 20zł/osoba do 01.03.2013 – 25zł/osoba od 02.03.2013 do 31.03.2013 – 30zł/osoba od 01.04.2013 do 06.04.2013 – 40zł/osoba w dniu zawodów lub w biurze zawodów TRASA HARD 50km: – 30zł/osoba do 01.03.2013 – 35zł/osoba od 02.03.2013 do 31.03.2013 – 40zł/osoba od 01.04.2013 do 06.04.2013 – 50zł/osoba w dniu zawodów lub w biurze zawodów TRASA FAMILY 10km: - 10zł/osoba do 01.03.2013 - 15zł/osoba od 02.03.2013 do 31.03.2013 - 20zł/osoba od 01.04.2013 do 06.04.2013 - 25zł/osoba w dniu zawodów lub w biurze zawodów TRASA FAMILY 25km: - 15zł/osoba do 01.03.2013 - 20zł/osoba od 02.03.2013 do 31.03.2013 - 25zł/osoba od 01.04.2013 do 06.04.2013 - 30zł/osoba w dniu zawodów lub w biurze zawodów TRASA FAMILY 50km: - 20zł/osoba do 01.03.2013 - 25zł/osoba od 02.03.2013 do 31.03.2013 - 30zł/osoba od 01.04.2013 do 06.04.2013 - 35zł/osoba w dniu zawodów lub w biurze zawodów Opłata wpisowego może być dokonywana w formie przelewów z banków tradycyjnych, internetowych, przekazów pocztowych na konto Organizatora oraz wpłat gotówkowych w Biurze Zawodów. Płatności dokonane na konto Organizatora tytułem uczestnictwa nie podlegają zwrotowi. W tytule płatności należy wpisać nazwisko/nazwiska za które dokonywana jest opłata. Numer konta (tymczasowy, do czasu pełnej rejestracji stowarzyszenia): Michał Bieda Ul. Berlinga 14/6 34-600 Limanowa 42 1140 2004 0000 3602 7403 9930 Dystanse: Trasa FITNESS – ok. 10km Trasa MEDIUM – ok. 25km TRASA HARD – ok. 50km. Wariant FAMILY – jeden z 3 podanych wyżej dystansów, wedle wyboru zawodników Podane odległości dotyczą przejścia trasy drogami/ścieżkami według punktów kontrolnych wyznaczonych na mapie. Trasa: Start do Dogtrekkingu będzie odbywać się oddzielnie dla każdego dystansu, według Programu Zawodów. Organizator zastrzega sobie prawo do innego sposobu przeprowadzenia startu, o czym poinformuje uczestników na odprawie technicznej w dniu rozgrywania dogtrekkingu. Trasa będzie oznakowana poprzez umieszczenie na niej punktów kontrolnych. Jeżeli na trasie będą znajdować się sędziowie zawodnik ma obowiązek stosować się do ich zaleceń, również w kwestii wyboru kierunku marszu. Na trasie będą zlokalizowane punkty kontrolne. Punkty będą ponumerowane i należy zaliczać je w kolejności od pierwszego do ostatniego. Ominięcie chociaż jednego punktu kontrolnego uniemożliwia formalne zaliczenie dogtrekkingu. Na trasie dogtrekkingu będzie znajdował się punkt żywieniowy (na trasie HARD). Wyboru dystansu HARD, MEDIUM, FITNESS uczestnicy dokonują przed startem lub zgłaszając się. Szczegółowe informacje będą udzielane na odprawie technicznej przed startem. Ostatecznie można dokonać zmiany w biurze zawodów. Zamknięcie trasy nastąpi po zgłoszeniu się wszystkich zawodników na mecie. Poinformowanie organizatora/sędziego o wycofaniu się przez startującego z dalszego udziału w imprezie jest równoznaczne z niezaliczeniem dogtrekkingu. Zawodnik, który w trakcie pokonywania trasy rezygnuje z udziału w imprezie, ma obowiązek poinformować o tym telefonicznie organizatora. W przeciwnym razie może zostać obciążony kosztami akcji poszukiwawczej organizatora lub innych służb. Zwycięzcami we wszystkich kategoriach, w których wyróżnia się podział na płeć zostaną uczestnicy, którzy w najkrótszym czasie pokonają trasę i nie pominą żadnego punktu kontrolnego. Zawodnicy podczas wyścigu zobowiązani są do przestrzegania przepisów Kodeksu Ruchu Drogowego oraz przepisów dot. poruszania się po lasach państwowych. Zawodnicy podczas wyścigu zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem do innych uczestników zawodów, sędziów, organizatorów, służb porządkowych oraz medycznych na trasie dogtrekkingu. Zawodnicy zobowiązani są do zachowania kultury osobistej (w szczególności do nie używania wulgaryzmów), przestrzegania zasad fair play, poszanowania środowiska naturalnego. Na trasie i w jej pobliżu zabrania się używania pojemników szklanych i innych przedmiotów stanowiących zagrożenie dla życia i zdrowia psów, zawodników lub kibiców. Karta zawodnika Najważniejszym dokumentem stwierdzającym pokonanie trasy przez zawodnika jest karta zawodnika. Karta musi zostać czytelnie podpisana i wypełniona drukowanymi literami (w niektórych wypadkach wymaga się użycia perforatora). Hasła wpisane do karty muszą zostać przepisane czytelnie i bezbłędnie. Błędy ortograficzne będą traktowane jako niezaliczenie punktu. Wypełniona poprawnie karta zawodnika nie jest jednoznaczna z zaliczeniem dogtrekkingu. Dodatkowym warunkiem jest podpisanie na określonych punktach karty u sędziego. Świadczenia dla zawodników W ramach opłaty startowej zawodnik otrzymuje: » prawo do korzystania z bufetów na trasie (woda, napoje, owoce, ciasta, itp.) » posiłek regeneracyjny po starcie » nagrody dla zwycięzców, » depozyt. Kategorie: - Mężczyźni HARD – Kobiety HARD – Mężczyźni MEDIUM – Kobiety MEDIUM – Mężczyźni FITNESS – Kobiety FITNESS – FAMILY 25km - FAMILY 50km - FAMILY 10km Klasyfikacja Rodzinna: Klasyfikacja rodzinna Dogtrekkingu będzie przeprowadzona na każdym dystansie. Rodzinę zgłoszoną do klasyfikacji mogą tworzyć członkowie najbliższej rodziny np. mąż, żona, syn, córka, brat, siostra, itp. Cała rodzina może startować z jednym psem. Członkowie rodziny mogą startować z maksimum dwoma psami na jednego członka rodziny. W Klasyfikacji Rodzinnej będą klasyfikowane rodziny, które zgłosiły min. dwóch członków rodziny. Różnica czasu przekroczenia mety przez członków zespołu nie może być większa niż 30 sekund. Członkowie rodziny nie mogą od siebie odbiegać na więcej niż 100m. Czas przekroczenia mety liczony jest od ostatniego członka rodziny. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych zgłoszonej rodziny. Nagrody Trasa FITNESS: – w kategorii kobiet: I miejsce 150zł, II miejsce 100zł, III miejsce 50zł – w kategorii mężczyzn: I miejsce 150zł, II miejsce 100zł, III miejsce 50zł Trasa MEDIUM: – w kategorii kobiet: I miejsce 200zł, II miejsce 150zł, III miejsce 100zł – w kategorii mężczyzn: I miejsce 200zł, II miejsce 150zł, III miejsce 100zł Trasa HARD: – w kategorii kobiet: I miejsce 300zł, II miejsce 250zł, III miejsce 200zł – w kategorii mężczyzn: I miejsce 300zł, II miejsce 250zł, III miejsce 200zł FAMILY HARD: - I miejsce 150zł, II miejsce 100zł, III miejsce 50zł FAMILY MEDIUM: - I miejsce 100zł, II miejsce 75zł, III miejsce 30zł FAMILY FITNESS: - I miejsce 90zł, II miejsce 70zł, III miejsce 25zł Ruch drogowy: Dogtrekking będzie się odbywać przy nieograniczonym ruchu drogowym. W miejscach szczególnie niebezpiecznych Policja oraz służby Organizatora ułatwią włączanie się do ruchu. Zawodnicy muszą zachować szczególną ostrożność mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań. Wszyscy zawodnicy na drogach gruntowych i publicznych powinni bezwzględnie przestrzegać przepisów Ruchu Drogowego. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasie. Kary: Sędzia w porozumieniu z Organizatorem może zasądzić następujące kary: - Upomnienie. - Upomnienie i kara czasowa (min 1 minuta, max 2 godziny) - Dyskwalifikacja. Spożywania alkoholu na trasie przez zawodnika jest jednoznaczne z jego dyskwalifikacją. Ochrona środowiska naturalnego Zawodnicy muszą szanować środowisko naturalne i bezwzględnie nie mogą zanieczyszczać trasy wyścigu poza wyznaczonymi strefami bufetu. Zaśmiecanie trasy wyścigu karane będzie dyskwalifikacją. Nie wolno używać szklanych pojemników w pobliżu i na trasie zawodów. Prosimy o sprzątanie po swoim psie, szczególnie w pobliżu zabudowań. Protesty Protesty do Sędziego Głównego zawodów można składać w formie pisemnej w czasie trwania zawodów. Decyzja ostateczna należy do Sędziego Głównego w porozumieniu z Organizatorem. Informacje dodatkowe: Każdy uczestnik bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność. Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za rzeczy zaginione w trakcie trwania zawodów. Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany jako wytłumaczenie. Dogtrekking odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy w związku z wystąpieniem klęsk żywiołowych lub innych uznawanych za działanie „siły wyższej”. Wszyscy zawodnicy proszeni są o nie zaśmiecanie trasy dogtrekkingu i szczególną troskę o środowisko naturalne. W przypadku rezygnacji z udziału w imprezie Organizator nie wypłaca zwrotu wpisowego. Uczestnik Dogtrekkingu wypełniając Kartę Zgłoszeniową akceptuje warunki niniejszego Regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach promocji i reklamy przyszłych imprez organizowanych przez organizatora. Organizator z Sędzią Głównym, zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego regulaminu oraz do jego zmian. Organizatorzy: Stowarzyszenie FRIKAJ.pl F.H.U. ORYS Irena Bieda F.H.U. MBLAST Michał Bieda Kontakt: Telefony: 18 337 58 30 (pn-pt 9-17, sb 9-13) Oficjalna strona internetowa: www.frikaj.pl Oficjalny mail: biuro@frikaj.pl