„DOBRA PRAKTYKA“ w ZS Nr 1 im. J. Piłsudskiego w Limanowej

 „Biologia po angielsku“, prowadzona przez mgr Agnieszkę Sułkowską, została zarejestrowana 16 maja 2016 roku przez Kuratorium Oświaty w Krakowie jako tzw. DOBRA PRAKTYKA.

Dano możliwość nauki dwóch przedmiotów jednocześnie, co jest dużym urozmaiceniem i “oderwaniem od zwykłego toku nauczania”. Treści nauczania obejmowały różnorodną tematykę biologiczną. Każda lekcja w całości prowadzona była  w języku angielskim, co dodatkowo motywowało uczestników do wytężonej pracy i skupienia. 

- Udział w innowacji dał uczestnikom nie tylko możliwość zapoznania się z terminologią biologiczną w języku angielskim, ale również polepszenie swoich językowych zdolności komunikacyjnych – co postrzegane jest jako “inwestycja na przyszłość” -mówi nauczycielka. 

Innowacja była dostępna również dla pracowników ZSNr 1 im. Józefa Piłsudskiego w Limanowej - jako tzw. lekcje otwarte. Miła atmosfera i oryginalne metody pracy pobudzały i motywowały do (dalszej) nauki języka angielskiego również samych nauczycieli – co jest dodatkowym atutem prowadzenia tego typu innowacji w szkole.

Uczestnicy wypowiadali się następująco:

 

* Pozwolił mi na rozwój moich umiejętności językowych. Ponadto zajęcia były ciekawie prowadzone, co pomogło mi w utrwalaniu i przyswajaniu nowej wiedzy. Myślę, że biologia w takiej formie jest świetnym rozwiązaniem dla osób chcących wybrać się na studia przyrodnicze, ponieważ jest dla nich wymagana znajomość języka, najczęściej angielskiego.”


* Największą zaletą tego typu zajęć jest oswojenie się z biologią w tym języku, co ułatwi naukę w dalszym etapie edukacji. Jest to motywujące do dalszej nauki.”


* Zmotywował do dalszej nauki języka angielskiego; miła atmosfera na lekcjach zachęca do zainteresowania się przedmiotem.”


* Zajęcia oceniam bardzo wysoko, lekcje były przygotowane profesjonalnie, widać było duże zainteresowanie ze strony uczniów. Wzbogaciły także moją wiedzę i dały mi motywację do tego typu działań.”


* Podszkolenie języka angielskiego; można było obejrzeć różne filmy anglojęzyczne, poznać nowe słownictwo; jest to przydatne szczególnie dla osób, które w przyszłości wybierają się np. na studia medyczne w kraju lub do innego kraju.”


* Prowadzenie lekcji po angielsku daje mi możliwość nauki dwóch przedmiotów jednocześnie. Terminologii biologicznej zazwyczaj nie uczą na zwykłych lekcjach j. angielskiego, więc bardzo się cieszę, że mam taką możliwość.”


* Dał mi świadomość, że j. angielski jest bardzo istotny i warto się go uczyć, dlatego z chęcią chodziłbym na takie zajęcia ponownie. Ćwiczenia również były przyjemne i pozwoliły podszkolić język.”


* Jest to urozmaicenie i oderwanie od zwykłego toku nauki.”


* Poznałem realia zdobywania wiedzy z biologii po angielsku. Zobaczyłem, że nauka biologii po angielsku może być przyjemna. Uważam, że te zajęcia przydadzą mi sie na studiach, gdyż będę już niejako obeznany z tym sposobem nauki, co znacznie ułatwi mi pracę z różnymi materiałami.”


* Mój zasób słownictwa (potrzebny np. na studiach) i płynności językowej się poprawił.”


* Inne spojrzenie na biologię.”


* Dał mi przede wszystkim motywację do nauki, która nie musi być męcząca, ale przyjemna. Przy okazji takie lekcje uczą nas komunikowania się na co dzień, a nie tylko nauki ‘do matury’.”

 

Źródlo : Powiat limanowski

 

Tagi: ,